Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Sunday, September 30, 2012

Bursdagstøfler

Nattie hadde ønsket seg nye tøfler til bursdagen.

De gamle var slitt i filler fordi hun bruker dem hele tiden. Jeg visste jeg hadde laget notater fra forrige gang jeg strikket tøfler, og etter litt leting fant jeg dem.
Her med nye VIKTIGE tilleggsopplysninger nederst til høyre.
Øverst til venstre står det. Eskimo, pinne 8. Jeg tenkte, Eskimo? Tull, jeg har da alltid strikker tøfler i fritidsgarn! Dette var på mandag, og Nattie hadde bursdag på søndag, god tid til å få strikket tøfler tenkte jeg. Kjøper 7 nøster Fritidsgarn og setter i gang. Legger opp 84 masker og strikker forkorta rader inn fra begge sider. Ser etter hvert at dette kan da ikke stemme. Da var det kanskje Eskimo likevel da? Tirsdag bærer det avgårde til garnbutikken igjen. I mangel på lilla Eskimo, ender det med 7 nøster lilla Easy, som skal være akkurat det samme. Hjem igjen og på'n igjen. Fremdeles god tid. Tjukt garn og tjukke pinner, går jo radig dette her. Fredag er tøflene sydd sammen og klare til toving. Og jeg setter på maskina på vanlig 40 vask, med grønnsåpe og håndkle. Slik jeg pleier når jeg tover tøfler i FRITIDSGARN.
Tøffel til venstre, tovet på 40 grader, vanlig vask.
Joda, tøflene ble tova dem, og kanskje passe til ei på fire år... Etter hvert demret det for meg at det var akkurat det samme som skjedde sist også, at det er mulig å glemme sånn da?? Lørdag morgen bar det nok en gang avgårde til garnbutikken. Nye lilla nøster med Easy ble kjøpt inn. Og mor strikket og strikket hele dagen. Og fikk sydd sammen, OG festet blomsterpynt, sånn ca når Lindmo var ferdig på Nrk, satt på tøflene på KORTPROGRAM 30 grader mens hundene fikk kveldstur, og VOILA! Ferdige (nesten tørre) tøfler til bursdagsbarnet ble vekket på søndag. Tøflene måtte få en runde til på kortprogram før de passet perfekt. Mye styr for et par tøfler, men mottaker ble veldig fornøyd, og det er jo det viktigste!

Fortsatt god søndag!

2 comments:

  1. Noen prosjekter bare er sånn... Godt det endte bra! Og tøflene ser deilige ut...

    ReplyDelete
  2. Hehe.... Jeg hadde blitt så sint! Spørs om det hadde blitt tøfler om dette hadde skjedd meg!

    ReplyDelete