Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Saturday, October 8, 2011

Gratulerer til kvinnene i Liberia!

I oktober 1965 landet jeg, sammen med mamma og pappa, storesøster Bente og storebror Bjørn, på Roberts International Airport i Liberia. Jeg var 10 måneder gammel. Videre inn i landet bar det, helt opp til Yekepa i Nimba county.
Jeg og mamma
Det ble til at vi ble boende i Yekepa helt til oktober 1985, da omstendighetene førte oss tilbake til Norge igjen.
Jeg og mamma og ekornet Kurrine

Hund, kattunge og duikerbaby på kjøkkenet.
Jeg og pytonslangen Johnny

Rudolf mistet moren sin og måtte ha mat på flaske.
20 år i Liberia ga meg en uforglemmelig oppvekst, preget av mennesker og dyr jeg har hatt gleden av å bli kjent med og glad i. 
Takk til Liberia for alt landet har gitt meg, og gratulerer med en velfortjent Nobelpris til Ellen Johnson-Sirleaf og Leymah Roberta Gbowee, to av Liberias sterke kvinner!

No comments:

Post a Comment