Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Sunday, February 12, 2012

Lavkarbo Kanelsnurrer

I anledning morsdagen tenkte jeg at jeg skulle prøve ut en idé jeg fikk, inspirert av Monique sine LCHF lussebullar.
Kanelsnurrer og te i solveggen.
Kanelsnurrer (6stk)

2 egg
25 gr smeltet smør
0,5 dl fløte
1 dl mandelmel (finmalte mandler)
2.5 ss fiberhusk
1 tsk bakepulver
1 tsk kardemumme
Topping:
1 ss mykt smør
1 ss sukrin
1 tsk kanel

Sett ovnen på 175 grader.
Visp eggene luftig.
Bland fløte og smeltet smør i en bolle, og alt det tørre i en annen.
Ha tørt og vått i eggene og rør forsiktig.
La svelle i 5 min.

Ha deigen i en frysepose, klipp hull i ene hjørnet, og sprøyt ut snurrer på en bakepapirkledd plate.
Rør sammen ingrediensene til toppingen.
Ha en liten teskje på hver snurre.

Stek i ovn til de er gyldne, toppingen har smeltet utover og blitt litt karamellisert i bunnen.

God søndag! 

No comments:

Post a Comment