Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Sunday, March 18, 2012

Camomille

Endelig en Camomille fra denne kanten også!
Et sjal jeg har hatt lyst til å strikke lenge, men som jeg ikke hadde oppskrift til. Ikke før en vennlig sjel forbarmet seg over meg :) Jeg vet ikke helt hva det er med dette sjalet som jeg liker så godt, det er noe med det enkle mønsteret med striper i dobbelt og enkelt garn, kombinert med den enkle men effektfulle borden som tiltaler meg veldig. Og så de fine duskene som prikken over i'en.
 Jeg oppdaget at duskene har en praktisk funksjon også, de fungerer som små vekter som gjør det lettere å drapere sjalet og få det til å sitte på plass uten å flakse avgårde.
Jeg har kombinert to forskjellige garntyper i tynn lacekvalitet. Drops lace i naturhvit, og Spinni Tweed fra Isager i en litt mørkere naturfarget alpakka. Jeg liker hvordan den lyse, blanke silken i Drops lace skinner igjennom og blir en fin kontrast til det litt røffere og mørkere Spinni Tweed. 
Detaljer på Ravelry
Takket være de kjekke blokkepinnene mine gikk blokkingen som en lek. Helt utrolig hvordan det underletter med skikkelig verktøy! 
Ellers er det nesten ikke snø igjen her i Son, og tulipanene er i full utvikling. Snart er det så tørt i bakken at jeg ikke kan utsette å rake opp løvet fra i fjor lenger heller. 
I morgen er det mandag og ny arbeidsuke. Jeg tar buss og tog til og fra jobb, og klarer halvannen heklet rute hver vei, tre om dagen hvis alt går etter planen. Da burde jeg vel klare å få ferdig teppet til slutten av mai?
Vi satser på det! 
Ha en riktig fin uke!

3 comments:

  1. Så deilig det sjalet så ut! Ønsker meg noen sånne litt lette sjal til vårbruk, uten alt for mye ull i, og Camomille var en god kandidat :)

    Våren er kommet lenger hos dere, ser jeg, men det er uansett rekordtidlig her også.

    Og hurra for lappestrikk på tog og buss! Det er så deilig å på en lapp man faktisk får ferdig på en tur, synes jeg, i stedet for å strikke fire runder på en stor genser...

    ReplyDelete
  2. Utrolig lekkert sjal!!! Tenk så fint over sommerkjolen på svale sommerkvelder ... for det blir det jo massevis av i år såklart :-)
    Ha en fin arbeidsuke!

    ReplyDelete
  3. Å, så nydelig det var, må se om jeg har fått mønsteret....

    ReplyDelete