Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Thursday, March 8, 2012

Kjøredress, sjal og votter

Mer strikk til småfolket. Dette er andre gangen jeg strikker denne kjøredressen, som er en oppskrift fra Drops. Første gangen strikket jeg i Eskimo, og det er så lenge siden at det var før min tid på Ravelry. Nå har jeg strikket den i Andes, og jeg gjorde noen forandringer.
God og varm med hjerter på.
Jeg ville ha åpning i bunnen, en veldig praktisk detalj på sånne småfolk, dessuten strikket jeg inn hull til festestroppen til bilsetet. Jeg har beskrevet fremgangsmåten ganske nøyaktig på Ravelry.
Hjerter både foran og bak!
En kveld vi var ute og gikk tur, dattera og jeg, klagde hun over så kalde hender. En glimrende unnskyldning til å prøve en oppskrift jeg har hatt i tankene en god stund, sammen med mange andre på ravelry. Bella's mittens har blitt strikket av over 8000!  Morsomme og raske å strikke i tykt garn, og i følge dattera, gode og varme også!
I likhet med sin mor er hun glad i lilla.
Brandywine er et sjal hvor fem dollar fra hvert salg av oppskriften går til leger uten grenser sitt arbeid for jordskjelvsofrene på Haiti.
Langt om lenge har jeg endelig får somlet meg til å strikke sjalet. Jeg valgte svart, ikke den enkleste fargen å strikke lace-strikk i når man begynner å bli gammal i øya, men veldig anvendelig når det er ferdig!
Har dessverre ingen i-bruk-bilder.
Ser nå at jeg allerede har blogget Brandywine, men en god ting kan vel ikke nevnes for ofte? :)
Har ennå ikke blitt helt ferdig med Camomille, til tross for at jeg har vært nesten monogam. Det sier litt om hvor lite strikketid det plutselig ble når jeg begynte å jobbe!
Har kommet lenger enn dette nå altså, over midten til og med.
Ellers er det vår-vinter-vår her omkring, hundene var fra seg av glede over all nysnøen på morgenturen vår i dag. 15 cm med urørt snø, det er gøy det! Men nå har våren kommet tilbake og det meste ligner på våt sørpe.
Til helga skal vi visst grille, det blir årets første!
God helg :)

No comments:

Post a Comment