Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Tuesday, October 9, 2012

Maximilian Samuel

Den 8 august 2012 ble jeg grandtante til vesle Maximilian Samuel. Maxi og foreldrene hans bor i Tyskland, så det tar nok en stund før jeg får gleden av å møte ham personlig, dessverre. 
Så søt!
Men det betyr jo ikke at gutten ikke skal ha noe skikkelig strikketøy fra Norge å iføre seg! Jeg falt for denne jakka i garn som var mykt som smør, nemlig Kashmir Alpakka fra Sandnes. Mer info på Ravelry.
Strikket i strl 6-9 mnd.
Til jakka brukte jeg litt over tre nøster, da var det akkurat nok garn igjen til at jeg fikk strikket lue også.
Digger fargen!

 Knappene var ganske rustikke, og passet perfekt synes jeg.

Av grandonkel Bjørn og grandtante Anita fikk han en fin bukse som passet til. 
Så er det bare å vente på at gutten skal vokse inn i klærne! 

2 comments:

  1. Så søt! Og veldig flott jakke - og den lua likte jeg godt! Favorittlua mi er strikket i det garnet, og den er helt himmelsk :)

    ReplyDelete
  2. Så skjønn gutt og så fint lite sett han har fått. Klart han må ha strikketøy fra Norge. Har hørt mye pent om garnet, uten at jeg har prøvd det selv. :)

    ReplyDelete