Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Friday, July 29, 2011

Hjerteteppe

Plutselig har jeg blitt inspirert til å begynne å sy litt igjen. Det skjer sånn ca en gang i året. Dette teppet startet når jeg fant en blomstrete bluse i søpla. Dattera hadde forkastet den som plagg, men jeg syntes de fine blomstene ville gjøre seg utmerket i et teppe. Etter et raid i skapet med det rare i, hadde jeg de andre fargene klare og et hjerte som midtpunkt.
Jeg hadde et bilde av hvordan teppet skulle se ut inni hodet mitt, og etter litt fram og tilbake fant jeg den beste måten å kombinere lappene på.
Hele fredagen og litt av lørdagen gikk med til å sy dem sammen.
Nå gjenstår det bare en ramme i ubleket bomull ytterst, før jeg skal legge sammen lagene og quilte. I mellomtiden har jeg quiltet ferdig det forrige lappeteppet mitt, og er i gang med å sy på kanten for hånd.
Dette teppet begynte jeg på i fjor, forrige gang jeg hadde en raptus med symaskina. Det var tenkt til å ha på veggen i soverommet mitt. I mellomtiden har vi (jeg og dattera) funnet ut at det vil gjøre seg mye bedre på veggen i soverommet hennes, så da må jeg nok lage et annet teppe til å ha på veggen min igjen.
Jeg har også kjøpt stoff til å sy en sommerkjole. Batikk. Finnes det noe mere sommer enn vakre stoffer som blåser i vinden på tørkesnora mot en blå himmel?
Denne karen hører også sommeren til. Han kom på besøk i går, og krøp raskt videre etter at han hadde blitt fotografert, med en litt forurettet snert på halen. Makan til behandling!
Det var forøvrig en ufarlig buorm, ca 60 cm lang.
I mellom slaga nyter vi sola, og tar til oss det vi kan av godværet!

No comments:

Post a Comment