Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Wednesday, July 27, 2011

Skogens gull

Etter fredagens grufulle hendelser hvor man ikke kunne gjøre annet enn å følge med på nyhetene og prøve å ta inn over seg de forferdelige opplysningene etter hvert som de kom fram, fant vi ut at det var på tide å komme seg ut i skogen. Søke skogens ro.
Datteren min hadde nevnt, i en bisetning og litt tilfeldig, fordi jeg ble helt salig når jeg fant én liten stakkars kantarell mens vi gikk tur med hundene, at det var da ikke noe å gå av skaftet for fordi det var da masse sopp der hun pleide å ri. Jaggu hadde hun rett i det!
Store fine gyldne kantareller! Mira passer på.
 Vi plukket en god kurv, men ikke mer enn vi fikk spist i løpet av noen dager.
Lunsj ble selvfølgelig kantarell og bacon på ferskt grovt brød.
Som gammel hestejente benyttet jeg anledningen.

1 comment:

  1. Litt av en fangst! Jeg kan forsåvidt ikke spise sopp lenger, men jeg savner egentlig mest å plukke den :) Og sprek hestejente!

    ReplyDelete