Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Monday, July 18, 2011

Søm og Snurrepiperier

Etter at jeg ikke akkurat fikk stormende protester når jeg truet med å begynne å skrive på norsk, gjør jeg nå alvor av mine trusler. Det blir litt lettere å skrive om hverdagsting på norsk, så kan man skrive om litt mer enn bare strikking.
Inspirert av Linda sitt innlegg om rimelige prosjektmapper hos Søstrene Grene tok jeg en tur innom søstrene i Ski når jeg nå først var ute og shoppet.
I tillegg til to små mapper med glidelås til små strikkeprosjekter, ble det filtballer, lærsnor, grov hyssing og broderigarn i friske sommerfarger. Kjekt å ha, og så så billig som det er!
Det jeg egentlig skulle i Ski var å handle stoff til å sy en ny slenge-på-seg-når-man-soler-seg-kjole. Den gamle er veldig utvasket og veldig sliten men du og du så god å ha på seg:
Tenkte jeg skulle prøve å bruke den som mal og lage ny. Kom hjem med et tynt bomullstoff, og et i lin. Da jeg så etter i skapet med det rare i viste det seg at jeg hadde et stykke lin fra før også!
Kjolen ble sånn som jeg ville ha den, men stoffet er ikke så mykt som i den gamle. Kanskje det hjelper å vaske den et par ganger?

Inspirert av Nina som hadde sydd en kjempefin shorts til sin kjære, og med hjelp av min gamle Husqvarna og et gammelt nummer av Ottobre, fikk jeg sydd meg et linskjørt og en linshorts også.
 Jeg har en teori om at folk som strikker ofte er folk som liker å legge puslespill også, det går liksom mye ut på det samme: sette sammen mange små til noe stort :)
I dette vekslende været kan det være greit å ha litt annet enn strikking å holde på med innendørs, så jeg og avkommet har brukt en del tid på å pusle og høre på bok.
Veldig hyggelig tidsfordriv!
Nå skal jeg gå og plukke opp masker langs den lange Rock Island-remsa som jeg ble ferdig med i går.
Ha en fin dag!

1 comment:

  1. Så mye fint du har sydd! Jeg blir helt misunnelig :) Skulle gjerne sydd mer, men fikser dårlig lyden og å måtte konsentrere meg hele tiden, så det blir mindre enn jeg skulle ønske. Men kjoler er det kjempefint å sy selv, det er vanskelig å finne noe fornuftig i butikken om dagen, synes jeg. Og linstoff er digg!

    Jeg har også puslet mye puslespill oppigjennom, ikke så mye nå lenger. Og lydbøker er glimrende, jeg holder på med Harry Potter. Har lest dem maaaange ganger, men ikke hørt dem før.

    Gleder meg til å se Rock Island-sjalet ditt ferdig!

    ReplyDelete