Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Wednesday, August 3, 2011

Ny shorts og forundringspakke fra Ikea

Min kjære har en shorts som nærmer seg pensjonsalder med stormskritt. En shorts som er dypt elsket og som vil bli sårt savnet når den må legge inn årene. For å gjøre situasjonen litt lettere for min kjære, bestemte jeg meg for å prøve å lage et par nye, ved å bruke den gamle som mal. Jeg fikk streng beskjed om at jeg ikke fikk klippe i stykker den gamle i prosessen.
Jeg stupte inn i skapet med det rare i, og kom opp med et stykke beige gardinstoff  i grov bomull fra Ikea.
Jeg må si meg fornøyd med resultatet. Litt småplukk her og der, men i det store og hele ble det brukanes.
Og mottakeren ble svært fornøyd (men la til at han var glad han slapp å betale timespris, men det er en annen sak :) )
I går var jeg en snartur innom Ikea for å kjøpe mer stoff. (Kriteriene for en snartur på Ikea, er at man bruker mindre enn en time). Jeg kjøpte disse stoffene. Det skal blant annet bli flere bukser og shorts i lin. Kjøpte også bomullsstoff til 15 kroner meteren. Jeg orker ikke tenke på hvordan det kan ha seg at det er så billig.
I tillegg fikk jeg med meg en forundringspakke med rester.
Like spennende hver gang!  Dette kan det sikkert bli mye fint av, men foreløpig går det inn i skapet med det rare i.
Denne lampen var på tilbud til 49 kroner, og tilfeldigvis var det akkurat en sånn en jeg trengte på sybordet mitt!
Da skulle alt ligge til rette for mange flere timer ved symaskina. Får bare håpe at sy-mojoen ikke forsvinner igjen med det første :) Ellers kan jeg jo alltids strikke da. Har begynt på nok et pledd, mitt tredje PIP (Pledd in progress) og mitt andre i Evillagarn. Min unnskyldning var at jeg må jo ha et pledd til soverommet, nå som jeg har gitt bort veggteppet og det pleddet som hører med, til dattera. Noe må man jo ha så man ikke skal fryse når det blir kaldt. Denne gangen går jeg for grått. Det ser bra ut, men garnet er veldig grovt å strikke med! Kanskje jeg skulle gjort som Linda og vasket det først, men nå er det for seint.
Oppskriften er fra garnstudio, og beregnet på delight og alpakka på pinne nr 6. Jeg strikker i to tråder Evilla på pinne nr 7.
Nei, jeg får vel gå og sy litt igjen før det er på tide å komme seg ut og få litt mer sol på kroppen.
En riktig fin onsdag til dere :)

2 comments:

  1. Stilig shorts! Mannen her skulle nok også gjerne ha kopiert en yndlingsshorts, tror jeg :) Ikea-stoffene ser jo lovende ut, sikker på at du finner på noe fint å lage av dem. Og teppet blir flott, tror jeg! Her er det "bare" to tepper på gang...

    ReplyDelete
  2. Kjempeflott shorts!
    Nå har du jo ett grunnmønster, så er det bare å endre lengde og lommer - uendelige muligheter!

    Flott sydd og godt jobbet!!

    ReplyDelete