Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Wednesday, September 14, 2011

Kaffe og Taygete

Jeg er visst inne i en sjal-periode nå. Sistemann ut er Taygete av Romi. Man begynner med å strikke rillestrikk på tvers i striper, originalt i to farger. Jeg valgte å ha to forskjellige kvaliteter, nemlig silke og alpakka, men i samme farge. Man plukker opp masker til blonden fra rille-delen, for så å avslutte med picotkant rundt hele.
Resultatet er et lett og luftig sjal i en lys pudderrosa-aktig farge. For detaljer, se prosjektsiden på Ravelry.

Lettstrikket og forholdsvis raskt å lage. Må si meg fornøyd med dette! 
Her om dagen lånte jeg en gammel kjenning på biblioteket.
Kaffe Fassett sine fargerike mønstre er fremdeles inspirerende, selv om modellene er noe utdaterte....
I dette valmuemønstrede sjalet har han brukt 20 nyanser til bunnfargen og 20 nyanser til valmuene. Jeg synes det er utrolig vakkert! Det er lett å se hvor Christel Seyfarth har funnet sin inspirasjon.
I mine gjemmer fant jeg noen nøster jeg satte sammen for en stund siden. Min mor dreiv med teppeknytting, noe som var veldig inn på 70-tallet. Hun hadde klippet opp ferdige lengder, klare til å knyttes. Disse lengdene knøt jeg sammen igjen til to store nøster, ett i blått og ett i lilla-rødt.
Perfekte til mitt eget lille Kaffe-prosjekt. Ett skjørt kanskje? Eller ei veske? Pute? Vi får se hva det blir når det er ferdig!

3 comments:

  1. Lekkert! Både sjalet og kaffe-strikkingen :)

    ReplyDelete
  2. Så hyggelig at du vil være med på blogglotteriet mitt! :)

    Nok et lekkert sjal fra deg! Har lyst til å strikke det jeg også og ditt passer jo til alt.

    ReplyDelete
  3. Sååå fin! Köpte genast mönstret på ravelry!

    ReplyDelete