Welcome!

Velkommen til mitt lille hjørne av bloggland! Slå deg løs og føl deg som hjemme, og legg gjerne igjen en liten kommentar :)

Saturday, July 28, 2012

Bolero

Innimellom prosjekt "bli ferdig med WIPene før du begynner på noe nytt", begynner jeg på noe nytt, men da som regel kjappe små prosjekter som blir fort ferdig. Denne gangen en kjapp liten bolero. En sånn en som er kjekk å ha, enten for å skjule grevinnehenget, eller for å lune litt rundt skuldrene. Rent bortsett fra at denne sommeren skal det nok mer til enn en kjekk liten bolero for å lune litt rundt skuldrene...

Egentlig, hvis jeg skal være helt ærlig, skal det mer til enn en kjekk liten bolero for å skjule grevinnehenget også. Men kjekk og liten er den i hvertfall! Heklet i løpet av noen korte sommeruker, hovedsakelig på toget til og fra jobb, i Drops cotton viscose. Garnet er glatt, blankt og deler seg lett, og er sånn sett ganske utfordrende å hekle med, men jeg  er fornøyd med resultatet, så det kan godt hende jeg bruker det igjen. Kanskje det  fungerer bedre som strikkegarn? Flere detaljer på Ravelry.
Et nytt pendlerhåndarbeid måtte til, dermed begynte jeg like greit på et nytt hekleteppe, nummer 5 i rekken av denne typen her. De rutene får man rett og slett ikke nok av! Dette pleddet skal jeg ha i godstolen på kontoret mitt. 
Søstrene sisters kom innom på mor- og datterhestene Werona og Wonderful Nimba. Begge hestene er født svarte, men blir lysere for hvert år. Werona er derfor lysere enn Nimba, men etter hvert vil de bli tilnærmet hvite begge to.
Nattie og Nimba til venstre, Jenny og mamma Werona til høyre
A propos mor og barn. Valpene er nå fire uker gamle, og som de vokser!

Men søte er de!
   
Jeg skal bli husky når jeg blir stor jeg!
I morgen drar jeg og min kjære avsted og skal være noen dager på Smögen. Det gleder vi oss til!

God helg!

1 comment:

  1. Den var snasen! Har en del cotton viskose liggende, og synes det er vanskelig å finne noe å bruke det til. Flotte hester og jenter og skrekkelig søte valper!

    ReplyDelete